Zainspiruj się: niemowlęce kocyki

Niemowelęce kocyki szydełkowe wzory

Chyba każda mama spodziewająca się dziecka myśli o wyjątkowym kocyku, którym owinie po narodzinach swoje dziecko. W przeciwieństwie do tych, które można kupić w sklepie, taki kocyk zrobiony własnoręcznie przez mamę lub babcię szydełkiem, jest niepowtarzalny. Niewiele jest słodszych widoków niż nowo narodzone maleństwo owinięte w taki (dziergany często wiele miesięcy wcześniej) kocyk, który ma duże szanse stać się potem wyjątkową pamiątką.

Przyznam się szczerze, że mi nie starczyło cierpliwości aby taki wydziergać, ale jeśli tylko będę miała jeszcze okazję, to na pewno spróbuję. Jeśli nie dla siebie, to może na prezent dla bliskiej mi osoby. Dlatego już od jakiegoś czasu zbierałam wzory na niemowlęce kocyki, które wpadły mi w oko i którymi dzisiaj się z Wami dzielę.

Po najechaniu na zdjęcie pojawi się nazwa wzoru. Aby przejść do wzoru, należy kliknąć w jego nazwę znajdującą się pod galerią. Gdybyście potrzebowali pomocy w tłumaczeniu, to piszcie śmiało w komentarzach.

DLA MAŁEGO CHŁOPCA

  1. Ripple Wawes Crochet Blanket – Bernat® Baby Coordinates™. Słodki i prosty w wykonaniu wzór układający się w fale. Aby go wyszydełkować wystarczy umiejętność wykonania podstawowych splotów: słupkapółsłupka. Opis wykonania po angielsku.

  2. Baby blanket pattern – Elisabeth Andree. Wymiary kocyka wykonanego szydełkiem 4,5 mm to 98 cm x 68 cm, ale wzór można bez problemu dostosować do własnych potrzeb. Aby go wyszydełkować potrzebna będzie umiejętność wykonania: łańcuszka, oczka ścisłego, półsłupka nawijanego, słupka i dwóch słupków przerabionych razem. Opis wykonania po angielsku.
  3. Textured Crochet Blanket – Craft Foxes. Wymiary kocyka wykonanego szydełkiem 5,5 mm to 91,5 cm x 91,5 cm. Prosty w wykonaniu muszelkowy wzór nadaje kocykowi ciekawą fakturę. Oprócz opisu wykonania na stronie znajdziecie schemat wzoru muszelkowego. Opis wykonania po angielsku.

DLA MAŁEJ KSIĘŻNICZKI

  1. Ripple Blanket Crochet Pattern – Daisy Cottage Designs. Wymiary kocyka to ok. 67,5 cm x 70 cm. Kocyk jest bardzo prosty w wykonaniu – szydełkujemy go z samych słupków. Opis wykonania po angielsku.
  2. Rickrack Rainbow Baby Blanket – Red Heart Design Team. Wymiary kocyka wykonanego szydełkiem 5,5 mm, to 90 cm x 90 cm. Wzór jest bardzo prosty, ale wymaga odrobiny cierpliwości. Szczególnie jeśli faktycznie chcecie go zrobić w kolorach tęczy, ale myślę, że warto podjąć ten wysiłek :). Tym bardziej, że kocyk wydziergany jest półsłupkami, a więc podstawowym splotem szydełkowym. Opis wykonania po angielsku.
  3. The Hopscotch Crochet Baby Blanket – Little Things Blogged. Wymiary kocyka to 76 cm x 89 cm. Kocyk wykonany filetem. Aby go wyszydełkować wystarczy umiejętność wykonywania słupków.

Więcej wzorów na niemowlęce kocyki znajdziecie na mojej tablicy na Pinterest.

17 komentarzy

  1. Marta Diuu says: Odpowiedz

    Niemowlęce kocyki to jedna ze słodszych rzeczy do dziergania <3 W swoim czasie na pewno taki zrobię 🙂

    1. A nuż szydełko says: Odpowiedz

      Słodka i całkiem przyjemna, akurat żeby się wprawić w szydełkowaniu 🙂

  2. Urocze są takie kocyki 🙂

  3. Przepiękne kocyki:) Takie słodkie;)

  4. Piękne kocyki 🙂 zapraszam do siebie: domniczkowo.blogspot.com

  5. przecudne te kocyki <3

  6. Jakie słodzizny!!! <3

  7. Marta says: Odpowiedz

    Przymierzam się do zrobienia kocyka ze wzoru nr 1 dla dziewczynki, ale jako ze jestem bardzo początkująca nie rozumiem tych skrótów w opisie po angielsku 🙁 moglabym prosic o pomoc? 🙂

    1. A nuż szydełko says: Odpowiedz

      Oczywiście! Postaram się pomóc. dc (słupek) dc2tog (dwa słupki przerobione razem) ch 2 (dwa oczka łańcuszka) st (oczko). Jeśli jeszcze mam coś przetłumaczyć,to daj znać. Powodzenia!

      1. Marta says: Odpowiedz

        Dziękuję baardzo! :)) wloczke juz mam, zaraz spróbuję sie zabrac do roboty 🙂 ale muszę najpierw przyswoic troche podstaw, bo do tej pory zrobilam zaledwie dwa kominy z polslupkow, wiec musze ogarnac jak sie robi np te dwa slupki przerobione razem i jak zmieniac kolory hehe 🙂 jak sie uda, to pochwale sie efektem! 🙂

        1. A nuż szydełko says: Odpowiedz

          To jest dobry wzór dla osoby początkującej. Przy zmianie kolorów trzeba mieć trochę wprawy, ale youtube na pewno przyjdzie z pomocą 🙂 Czekam w takim razie na wiadomości od Ciebie!

          1. Marta says:

            Zaczelam! 🙂 przerobilam nawet jeden rzad w drugim kolorze i jakos idzie 🙂 wyglada super, choc oczywiscie widac mnóstwo moich niedoskonalosci 😉 ale przynajmniej pocwicze slupki 🙂

          2. A nuż szydełko says:

            To świetnie, że idzie! W kocyku jest tyle słupków, że gdy skończysz będą już perfekcyjne!

  8. Anka says: Odpowiedz

    A jaka włóczka będzie najlepsza do takiego kocyka? Muszę męża wysłać po zakup, bo sama z dzieckiem w szpitalu a coś bym Małemu wydziergała, bo słupki i półsłupki ogarniam 🙂

    1. A nuż szydełko says: Odpowiedz

      Moim zdaniem najlepsza będzie włóczka, która w składzie będzie miała jak najwięcej bawełny, ale jeśli kocyk ma być cieplutki to dobrze by było użyć włóczki z jakąś domieszką innego włókna np. akrylu. Ale jeśli, to mąż będzie kupował, to może najlepiej będzie jak pani w sklepie mu doradzi. Inaczej (wiem z doświadczenia :)) mąż wróci bez włóczki, bo akurat takiej „wymyślnej” nie mieli ;). Pozdrawiam!

      1. Anka says: Odpowiedz

        Kupił elegancką włóczkę akrylową, tak Pani w pasmanterii doradziła. Właśnie dziergam swój pierwszy kocyk 🙂

        1. A nuż szydełko says: Odpowiedz

          Super! W takim razie teraz została już sama przyjemność – szydełkowanie :). Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałam, ale byłam chora 🙁