Dziecięca czapka pilotka

Tak już niestety jest z szydełkowaniem dla dzieci, że zeszłoroczne dzieła rąk własnych trzeba zastąpić nowymi. W moim przypadku czepeczka miś polarny zakończyła swój żywot w pudełku z pamiątkami, a ja rozpoczęłam poszukiwania wzoru na nową czapkę. Tym razem zdecydowałam się na coś poważniejszego, w końcu prawie dwulatek, to poważny człowiek. Wybrałam też coś cieplejszego (zeszłoroczna czapeczka była trochę zbyt ażurowa na zimę).

Czapka pilotka

Autorka wzoru: Salena Baca

Opis wykonania na stronie: Red Heart

Poziom trudności: Łatwe

czapka dziecięca na szydełku

Instrukcje – zestaw pierwszej pomocy dla początkujących

Mini słowniczek

  • chain (ch) – łańcuszek
  • half double crochet (hdc) – półsłupek nawijany
  • single crochet (sc) – półsłupek
  • stitch (st) – oczko
  • stitches (sts) – oczka
  • [ ] 10 times – przerabiać instrukcje zawarte w nawiasie 10 razy

Materiały

Do wykonania czapeczki potrzebne będą:

  • włóczka w kolorze wiodącym – ja użyłam koloru nr 1415 (chłodny beż), 75% akryl /25% wełna, 100 g/120 m
  • włóczka w kolorze uzupełniającym – ja użyłam koloru kremowego o podobnej grubości jak włóczka w kolorze wiodącym.
  • szydełko – ja użyłam rozmiaru – 5 mm (zalecane do tej włóczki 7 mm)
  • igła dziewiarska
  • 2 guziki
  • igła z nitką

Wykonanie

Opis wykonania czapeczki Little Lindy’s Aviator Hat (po angielsku) znajdziecie tutaj. Jeśli chcecie aby czapka była zwarta użyjcie cieńszego szydełka niż zalecane (ja tak właśnie zrobiłam). Aby na czubku głowy nie powstała dziurka rozpocznijcie od magicznego koła, a nie od łańcuszka. Część główną wykonujemy (w tym przypadku półsłupkami nawijanymi) jak większość czapek, rozszerzając do uzyskania odpowiedniego obwodu. Następnie, aby uzyskać właściwą długość, szydełkujemy po jednym półsłupku nawijanym w każde oczko. Na końcu pozostają nam do zrobienia nauszniki oraz klapka na czole (którą de facto robi się jak nauszniki). Wykańczamy brzegi czapki, nauszniki i klapkę półsłupkami, a następnie przyszywamy guziki – mocując jednocześnie klapkę na przedzie czapki.

Potrzebujesz pomocy w tłumaczeniu opisu lub masz jakieś wątpliwości? Pisz śmiało w komentarzu, postaram się pomóc.

Podsumowanie

Czapka pilotka pomimo tego, że jest bardzo prosta do wyszydełkowania, to efekt końcowy naprawdę robi wrażenie. Jeśli nie lubicie typowo dziecięcych czapeczek, a jednocześnie chcecie żeby mały chłopiec miał frajdę, to ten model będzie idealnym wyborem. Lekko zawadiacki, a jednocześnie elegancki. Do kompletu możecie zrobić mini golf, a podmuchy wiatru małemu pilotowi nie będą już straszne.

Jeśli chcecie się pochwalić Waszym wykonaniem tej czapeczki, to prześlijcie zdjęcie na adres anuzszydelko@gmail.com, a Wasze zdjęcie zamieszczę w galerii poniżej.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

2 komentarzy

  1. Śliczna czapusia:) Widzę, że leży idealnie:)

    1. A nuż szydełko says: Odpowiedz

      Dziękuję 🙂 Prawie idealnie 😉