Duży płatek śniegu

płatek śniegu na szydełku

W zeszłym roku przed świętami wyszydełkowałam kilkanaście różnych modeli płatków śniegu, obdarowując nimi  rodzinę i znajomych. W związku z tym, że nie zniosłabym szydełkowania kilkunastu płatków śniegu według tego samego wzoru, to każdy płatek śniegu był inny. Znacie już na pewno moją ulubienicę Śnieżynkę najpiękniejszą, a także Mały płatek śniegu. Dzisiaj przedstawiam Wam Duży płatek śniegu.

Duży płatek śniegu

Autorka wzoru: Lesley Stanfield

Schemat: „Ptaki, motyle i inne zwierzątka 75 modnych wzorów”

Poziom trudności: Średni

płatek śniegu na szydełku

Instrukcje – zestaw pierwszej pomocy dla początkujących

Materiały

  • dowolny kordonek (we wzorze 4 ply) – ja użyłam 100% bawełny 6 ply 50g/265 m (zalecane szydełko 1.25/1.50 mm)
  • szydełko dostosowane rozmiarem do kordonka – ja użyłam 1.25 mm
  • coś do usztywnienia – ja użyłam Ługi
  • nierdzewiejące szpilki – naprawdę dużo!
  • ręcznik, kawałek styropianu lub coś innego na czym napniecie robótkę

Wykonanie

  • Pierwsze okrążenie – składa się z oczek łańcuszka zamkniętych oczkiem ścisłym tak by utworzyły pierścień
  • Drugie okrążenie – oczka łańcuszka i półsłupki, które tworzą element środkowy – kwiatek
płatek śniegu na szydełku
Duży płatek śniegu – okrążenie 2
  • Trzecie okrążenie – kolejne oczka łańcuszka i półsłupki
płatek śniegu na szydełku
Duży płatek śniegu – okrążenie 3
  • Czwarte okrążenie – jeszcze więcej oczek łańcuszka i półsłupków
płatek śniegu na szydełku
Duży płatek śniegu – okrążenie 4
  • Piąte okrążenie – istny horror czyli oczka łańcuszka z ogromną ilością oczek ścisłych i półsłupki

Po zakończeniu robótki konieczne jest jej usztywnienie i uformowanie, tak aby przypominała płatek śniegu. Aby uzyskać odpowiedni kształt trzeba się naprawdę mocno nagimnastykować.

Podsumowanie

Generalnie wszelkiego rodzaju śnieżynki czy też płatki śniegu są bardzo proste w wykonaniu. Chociaż jeśli używacie cienkiego kordonka wymagają odrobinę wprawy i cierpliwości. Ten wzór jest dosyć przyjemny, ale tylko do przedostatniego okrążenia. Ostatnie okrążenie to istny horror. Trzeba nie lada cierpliwości i sprawnych palców aby wyszydełkować 6 najdłuższych wypustek. Ja po skończeniu zdecydowanie poczułam ulgę. Nie jest to wzór, którym można wyszydełkować 10 płatków na raz, nie mniej jednak efekt końcowy wart jest moim zdaniem wysiłku.

płatek śniegu na szydełku

Jeśli chcecie się pochwalić Waszym wykonaniem dużego płatka śniegu, to prześlijcie zdjęcie na adres anuzszydelko@gmail.com, a Wasze zdjęcie zamieszczę w galerii poniżej.

2 komentarzy

  1. Lady with crochet says: Odpowiedz

    Piękna gwiazdka;)

    1. A nuż szydełko says: Odpowiedz

      Dziękuję. Też mi się bardzo podoba ten wzór.