Pękate serduszko

serduszko na szydełku

Walentynki zbliżają się wielkimi krokami, więc sezon na szydełkowanie serduszek w pełni. W zeszłym roku, mimo ambitnych planów nie udało mi się nic z okazji Walentynek wyszydełkować. W tym roku się poprawiam i prezentuję Wam pękate serduszko.

Pękate serduszko

Źródło wzoru: Repeat Crafter Me

Poziom trudności: Średni

Instrukcje – zestaw pierwszej pomocy dla początkujących

Materiały

  • dowolna włóczka (we wzorze 100% akryl 197g/389m) – ja użyłam włóczki o składzie 50% akryl/50% wełna, 25g/50 m (zalecane szydełko 4 mm), kolor ciemny wrzos i szaro-fioletowy
  • szydełko dostosowane rozmiarem do włóczki – ja użyłam 3 mm
  • igła dziewiarska (do zszycia dwóch części serduszka)
  • wypełnienie serduszka – może być zwykła wata

Wykonanie

Szydełkujemy według poniższego schematu dwa płaskie serduszka, które potem złączymy w jedno pękate.

  • Pierwszy rząd: Zaczynamy od wykonania łańcuszka i półsłupków. Uważamy żeby pierwszy z półsłupków zrobić w drugie oczko łańcuszka licząc od szydełka.
  • Drugi i trzeci rząd: Przez następne dwa rzędy wykonujemy półsłupki, pamiętając o zrobieniu na końcu każdego rzędu oczka zwrotnego łańcuszka i odwróceniu robótki.
  • Czwarty rząd: W tym rzędzie zamiast 6 półsłupków wykonujemy tylko 3, pamiętamy o zrobieniu na końcu rzędu oczka zwrotnego łańcuszka i odwróceniu robótki.
  • Piąty, szósty i siódmy rząd: Powtarzamy czynności z rzędu czwartego.

W tym miejscu kończymy przerabianie serduszka w rzędach i zaczynamy przerabianie w okrążeniach. Rząd siódmy zakończyliśmy oczkiem zwrotnym łańcuszka i odwróciliśmy robótkę. Szydełkujemy teraz półsłupki wokół całego serduszka. Tylko na samym dole serca w jednym oczku wykonujemy półsłupek+oczko łańcuszka+półsłupek. Dzięki temu nasze serce zyska ładny szpic. Kończymy okrążenie oczkiem ścisłym zamykającym. Jak już będziemy mieli dwa takie serduszka „zszywamy” je razem półsłupkami (nie zapomnijcie przed całkowitym zszyciem wypełnić serduszka watą). Zszywając szpic wykonujemy ten sam zabieg, co przy pojedynczym serduszku.

serduszko na szydełku

Podsumowanie

Pomimo tego, że pękate serduszko zrobione jest z samych podstawowych splotów, to wykonanie go wymaga trochę wprawy. Najtrudniejsze okazuje się wyszydełkowanie serduszek o identycznej wielkości – szydełkując w okrążeniu czasami trudno uzyskać taką samą ilość półsłupków, co potem sprowadza trudności przy łączeniu obu elementów. Nie mniej jednak i osoby początkujące mogą spokojnie spróbować, bo robótka nie zajmuje dużo czasu. Jeśli coś nam nie wyjdzie bez problemu można spróbować ponownie.

serduszko na szydełku

Więcej inspiracji na motywy walentynkowe znajdziecie we wpisie z inspiracjami walentynkowymi tutaj, a także na mojej tablicy na Pinterest tutaj.

Jeśli chcecie się pochwalić Waszym wykonaniem pękatego serduszka, to prześlijcie mi zdjęcie na adres anuzszydelko@gmail.com, a Wasze zdjęcie zamieszczę w galerii poniżej.

Wasze wykonania

Nikt jeszcze nie dodał swojego wykonania.

Chcesz pochwalić się swoją pracą? Dodaj jej zdjęcie poniżej

Zgłaszanie wykonanych prac
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, aby załadować Wybierz plik
Maksymalny rozmiar pliku: 1MB

1 komentarz

  1. Lady with crochet says: Odpowiedz

    Małe i słodkie serduszka;)