Pętelka początkowa

Wykonanie pętelki początkowej na szydełku – krok po kroku

Pętelka początkowa to brzmi groźnie i niestety bez umiejętności jej zrobienia nie można rozpocząć szydełkowania. Ja obejrzałam dziesiątki filmów i rysunków, a i tak zdobycie tej umiejętności zajęło mi naprawdę sporo czasu. Potem na szczęście było już z górki. Dlatego nie poddawajcie się i gdybyście natrafili na jakieś trudności to piszcie. Postaram się pomóc.

    • Inne (spotykane w opisach) określenia pętelki początkowej: supeł początkowy, oczko rozpoczynające, węzełek początkowy
    • Symbol graficzny: img20151027_19502716 - Kopia

  • Przykład wystąpienia w schemacie (bardzo często w schematach pomija się pętelkę początkową – nie mniej jednak zawsze się ją wykonuje)img20151027_19502716
  • Opis wykonania:

DSC_0477-002 (Kopiowanie)
W lewą dłoń chwytamy włóczkę od strony kłębka (na zdjęciu nitka po lewej). W prawą dłoń końcówkę włóczki (na zdjęciu nitka po prawej)

DSC_0479-001 (Kopiowanie)
Nitkę, którą trzymamy w prawej dłoni przekładamy nad lewą (prowadzącą do kłębka). Tworząc w ten sposób pętelkę.

DSC_0481-001 (Kopiowanie)
Następnie końcówkę włóczki przekładamy za pętelkę, dzieląc ją mniej więcej na pół.

DSC_0483-001 (Kopiowanie)
Szydełko wkładamy od góry pod nitkę, która dzieli nam pętelkę na pół.

DSC_0486-001 (Kopiowanie)
Podnosimy szydełko wyciągając lekko nitkę, która dzieliła pętelkę.

DSC_0487-001 (Kopiowanie)
Chwytami oba końce włóczki i pociągamy za nie, zaciskając w ten sposób pętelkę.

Wykonanie:

za Was mocno kciuki!